EN CN
consommation moteur
  • When balancing the mechanical axis of pitch, for example, the optimum point from the top of a magnet and thus when controlled by basecam it dance down between these two points, but with a force that is permanent
    , Question: consumption is it less important if the engine runs for the equilibrium between two magnet high points, or 'this unimportant?
  • Hi ! Since your title is in french, I replied in french under the english version below.
    A brushless controller hold a position by pulsing the motor back and forth very quickly, creating an oscillating magnetic field around the poles. The oscillation is too fast to overcome the inertia of the motor and move the bell, so the motor appear perfectly still while it's in fact vibrating. (for AlexMos controllers, the frequency can be set by the user in the "PWM Frequency" field, under the "advanced" tab) So the FETs doesn't seems to me to use more current in a particular position of the bell, if the magnets and the poles are evenly distributed around the motor. However, the balance of the gimbal dramatically affect the overall consumption of the motor holding a position, even if the load is very slightly off-balance. In most cases, the power consumption of the gimbal is very low, under 3A per motor (for a very big gimbal supporting more than 3kg). So unless you're designing an asymmetric gimbal motor for a very heavy payload, balance will have more influence on the electrical consumption than the position of the magnets relative to the poles.

    [here come the gibberish]
    Un contrôleur brushless maintient une position en faisant osciller le moteur très rapidement d'avant en arrière. L'oscillation est trop rapide pour surmonter l'inertie du moteur, donnant ainsi l'illusion que le moteur est au repos. (sous AlexMos, la fréquence de cette oscillation est réglable par le champ "PWM Frequency" dans l'onglet "advanced"). Il ne me semble donc pas que les FETs consomment plus de courant lorsque les aimants occupent une position particulière par rapport aux pôles, tant que aimants et pôles sont distribués de façon homogène autour de l'axe du moteur. En revanche, l'équilibrage de la nacelle peut affecter drastiquement la consommation du moteur, même lorsqu'il tient une position stationnaire, même pour le plus infime des déséquilibres. Enfin, la consommation des nacelles brushless reste excessivement faible (moins de 3A par moteur pour une caméra très lourde de plus de 3kg). Donc à moins que tu ne sois en train de concevoir un moteur asymétrique soutenant une très lourde charge, l'équilibrage de la nacelle influencera toujours plus la consommation du moteur que la position des aimants par rapport aux pôles.
    Bon courage !